A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Нижньоапшанський ліцей "Апша" Солотвинської селищної ради Тячівського району Закарпатської області

Освітня програма 7-9 класів

 

                       ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                                                                        в.о директора ліцею:         І.Шеверя

 

 

 

 

Освітня програма

 

Нижньоапшанського ліцею “Апша” Солотвинської селищної ради Тячівського району Закарпатської області

на 2023-2024 навчальний рік

 

(7-9 класи)

 

 

 

 

 

 

 

 

Схвалено

Протоколом педагогічної ради

№1

Від 29.08.2023

 

Пояснювальна записка

Освітня програма ліцею (далі-ліцею) розроблена на виконання Закону України «Про освіту” та статті 10 Закону України «Про повну середню освіту”.

Освітня програма (7-9 кл.) ліцею - це єдиний комплекс освітніх компонентів, спрямованих для (на) досягнення учнями визначених відповідним Державним стандартом загальної середньої освіти результатів навчання.

Основою для розробки освітньої програми ліцею є відповідний Державний стандарт загальної середньої освіти.

Загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти. Загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки між окремих предметами, курси за вибором тощо, зокрема їх інтеграцію, а також логічну послідовність їх вивчення подано в рамках навчальних планів .

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах ліцею.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/учителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру другого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично-допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальні плани основної школи передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні та варіативну складову.

 

 

з/п

Ключові компетентності

Компоненти

1

Спілкування

Уміння:   ставити   запитання   і   розпізнавати

 

державною (і рідною

проблему;   міркувати,   робити   висновки   на

 

— у разі відмінності)

основі інформації, поданої в різних формах (у

 

мовами

текстовій    формі,   таблицях,   діаграмах,   на

 

 

графіках);        розуміти,        пояснювати        і

 

 

перетворювати тексти задач (усно і письмово),

 

 

грамотно    висловлюватися    рідною    мовою;

 

 

доречно  та   коректно   вживати   в   мовленні

 

 

термінологію   з   окремих   предметів,   чітко,

 

 

лаконічно та зрозуміло формулювати думку,

 

 

аргументувати,       доводити        правильність

 

 

тверджень;        уникнення         невнормованих

 

 

іншомовних   запозичень   у    спілкуванні    на

 

 

тематику окремого предмета; поповнювати свій

 

 

словниковий запас.

 

 

Ставлення: розуміння важливості чітких та

 

 

лаконічних формулювань.

 

 

Навчальні     ресурси:      означення      понять,

 

 

формулювання      властивостей,       доведення

 

 

правил, теорем

2

Спілкування

Уміння:здійснювати спілкування в межах сфер,

 

іноземними мовами

тем і ситуацій, визначених чинною навчальною

 

 

програмою; розуміти на слух зміст автентичних

 

 

текстів; читати і розуміти автентичні тексти

 

 

різних   жанрів   і    видів    із    різним   рівнем

 

 

розуміння змісту; здійснювати спілкування у

 

 

письмовій формі відповідно до поставлених

 

 

завдань;   використовувати   у    разі   потреби

 

 

невербальні   засоби   спілкування   за    умови

 

 

дефіциту наявних мовних засобів; ефективно

 

 

взаємодіяти з іншими усно, письмово та за

 

 

допомогою засобів електронного спілкування.

 

 

Ставлення:критично оцінювати інформацію та

 

 

використовувати    її     для     різних    потреб;

 

 

висловлювати     свої     думки,     почуття     та

 

 

ставлення; адекватно використовувати досвід,

 

 

набутий  у   вивченні   рідної  мови   та   інших

 

 

навчальних предметів, розглядаючи його як

 

 

 

засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов.

Навчальні ресурси:підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.

3

Математична

Уміння:   оперувати  текстовою   та                числовою

 

компетентність

інформацією; встановлювати відношення між

 

 

реальними об’єктами навколишньої дійсності

 

 

(природними, культурними, технічними тощо);

 

 

розв’язувати   задачі,    зокрема                         практичного

 

 

змісту; будувати і досліджувати найпростіші

 

 

математичні моделі реальних об'єктів, процесів

 

 

і      явищ,     інтерпретувати     та       оцінювати

 

 

результати;      прогнозувати      в                         контексті

 

 

навчальних        та         практичних                           задач;

 

 

використовувати     математичні     методи                                 у

 

 

життєвих ситуаціях.

 

 

Ставлення:          усвідомлення                              значення

 

 

математики     для     повноцінного    життя                        в

 

 

сучасному             суспільстві,                              розвитку

 

 

технологічного,  економічного  й                            оборонного

 

 

потенціалу держави, успішного вивчення інших

 

 

предметів.

 

 

Навчальні           ресурси:                             розв'язування

 

 

математичних задач, і обов’язково таких, що

 

 

моделюють реальні життєві ситуації

4

Основні

Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають

 

компетентності                                 у

у довкіллі; будувати та досліджувати природні

 

природничих науках і

явища        і        процеси;                  послуговуватися

 

технологіях

технологічними пристроями.

 

 

Ставлення:        усвідомлення                             важливості

 

 

природничих наук як універсальної мови науки,

 

 

техніки    та    технологій.   усвідомлення                ролі

 

 

наукових   ідей    в    сучасних                   інформаційних

 

 

технологіях

 

 

Навчальні   ресурси:   складання   графіків                    та

 

 

діаграм,     які      ілюструють                   функціональні

 

 

залежності     результатів    впливу                       людської

 

 

діяльності на природу

 

5

Інформаційно-

Уміння:     структурувати    дані;     діяти  за

 

цифрова

алгоритмом та складати алгоритми; визначати

 

компетентність

достатність   даних   для   розв’язання                      задачі;

 

 

використовувати     різні     знакові                                 системи;

 

 

знаходити    інформацію    та     оцінювати  її

 

 

достовірність; доводити істинність тверджень.

 

 

Ставлення: критичне осмислення інформації

 

 

та     джерел     її     отримання;        усвідомлення

 

 

важливості    інформаційних    технологій                      для

 

 

ефективного      розв’язування                          математичних

 

 

задач.

 

 

Навчальні     ресурси:      візуалізація                       даних,

 

 

побудова графіків та діаграм за допомогою

 

 

програмних засобів

6

Уміння           вчитися

Уміння: визначати мету навчальної діяльності,

 

впродовж життя

відбирати й застосовувати потрібні знання та

 

 

способи діяльності для досягнення цієї мети;

 

 

організовувати та планувати свою навчальну

 

 

діяльність;     моделювати     власну                       освітню

 

 

траєкторію,       аналізувати,                          контролювати,

 

 

коригувати   та   оцінювати   результати                     своєї

 

 

навчальної діяльності; доводити правильність

 

 

власного судження або визнавати помилковість.

 

 

Ставлення:  усвідомлення   власних                       освітніх

 

 

потреб   та   цінності   нових   знань   і              вмінь;

 

 

зацікавленість   у   пізнанні   світу;                          розуміння

 

 

важливості вчитися впродовж життя; прагнення

 

 

до вдосконалення результатів своєї діяльності.

 

 

Навчальні   ресурси:    моделювання                     власної

 

 

освітньої траєкторії

7

Ініціативність і

 

Уміння:   генерувати   нові   ідеї,                 вирішувати

 

підприємливість

 

життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати,

 

 

 

ухвалювати            оптимальні                                рішення;

 

 

 

використовувати     критерії                                 раціональності,

 

 

 

практичності,   ефективності    та    точності, з

 

 

 

метою       вибору       найкращого                  рішення;

 

 

 

аргументувати  та   захищати   свою                           позицію,

 

 

 

дискутувати; використовувати різні стратегії,

 

 

 

шукаючи  оптимальних  способів                  розв’язання

 

 

 

життєвого завдання.

 

 

 

Ставлення:   ініціативність,                       відповідальність,

 

 

 

упевненість у собі; переконаність, що успіх

 

 

 

команди – це й особистий успіх; позитивне

 

 

 

оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших.

Навчальні               ресурси:                                 завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)

8

Соціальна і

 

Уміння: висловлювати власну думку, слухати і

 

громадянська

 

чути інших, оцінювати аргументи та змінювати

 

компетентності

 

думку  на   основі   доказів;  аргументувати             та

 

 

 

відстоювати     свою     позицію;                         ухвалювати

 

 

 

аргументовані рішення в життєвих ситуаціях;

 

 

 

співпрацювати     в     команді,     виділяти                             та

 

 

 

виконувати власну роль в командній роботі;

 

 

 

аналізувати    власну    економічну                       ситуацію,

 

 

 

родинний бюджет; орієнтуватися в широкому

 

 

 

колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв,

 

 

 

робити споживчий вибір, спираючись на різні

 

 

 

дані.

 

 

 

Ставлення:   ощадливість   і                       поміркованість;

 

 

 

рівне ставлення до інших незалежно від статків,

 

 

 

соціального походження; відповідальність за

 

 

 

спільну   справу;   налаштованість  на               логічне

 

 

 

обґрунтування    позиції     без                             передчасного

 

 

 

переходу до висновків; повага до прав людини,

 

 

 

активна      позиція      щодо      боротьби                   із

 

 

 

дискримінацією.

 

 

 

Навчальні    ресурси:    завдання                     соціального

 

 

 

змісту

9

Обізнаність і

 

Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою

 

самовираження у

 

думку,     аргументувати    та     вести                діалог,

 

сфері культури

 

враховуючи      національні      та                          культурні

 

 

 

особливості співрозмовників та дотримуючись

 

 

 

етики   спілкування   і   взаємодії;            враховувати

 

 

 

художньо-естетичну  складову  при                                    створенні

 

 

 

продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів,

 

 

 

схем тощо).

 

 

 

Ставлення:культурна                                               самоідентифікація,

 

 

 

повага до культурного розмаїття у глобальному

 

 

 

суспільстві;   усвідомлення   впливу                      окремого

 

 

 

предмета на людську культуру      та розвиток

 

 

 

суспільства.

 

 

 

Навчальні ресурси:математичні моделі в різних

 

 

 

видах мистецтва

10

Екологічна

Уміння:   аналізувати  і   критично                оцінювати

 

 

грамотність і здорове

соціально-економічні події в державі на основі

життя

різних   даних;   враховувати  правові,             етичні,

 

екологічні    і     соціальні    наслідки                     рішень;

 

розпізнавати,   як    інтерпретації                          результатів

 

вирішення проблем можуть бути використані

 

для маніпулювання.

 

Ставлення:усвідомлення                                                       взаємозв’язку

 

кожного  окремого  предмета  та   екології                на

 

основі   різних  даних;  ощадне  та             бережливе

 

відношення  до   природніх  ресурсів,                      чистоти

 

довкілля   та    дотримання   санітарних                  норм

 

побуту; розгляд порівняльної характеристики

 

щодо вибору здорового способу життя; власна

 

думка  та   позиція  до  зловживань            алкоголю,

 

нікотину тощо.

 

Навчальні     ресурси:      навчальні                       проекти,

 

завдання соціально-економічного, екологічного

 

змісту;   задачі,   які   сприяють              усвідомленню

 

цінності здорового способу життя

 

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток»,

«Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загально предметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через:

організацію навчального середовища — зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання;

окремі предмети, виходячи із наскрізних тем при вивченні, проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, міжкласові та загальноліцейні проєкти. Роль окремих предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою;

          робота в проєктах в ліцеї передбачає формування в учнів навичок пошукової, дослідницької та творчої роботи в групах. Як правило, робота над проектом проходить протягом навчального року.       

 

Наскрізна лінія

Коротка характеристика

Екологічна безпека й сталий розвиток

Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на

відкритому повітрі.

Громадянська відповідальність

Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних

досягнень.

 

Здоров'я і безпека

Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з

«ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.

Підприємливість

і

фінансова грамотність

Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).

Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету,

формування економного ставлення до природних ресурсів.

 

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне залучення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості створювати умови для самостійного опанування нових знань, перевірці їх на практиці і встановлення причинно-наслідкових зв’язків шляхом створення проблемних ситуацій, організації спостережень, дослідів та інших видів діяльності. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Перелік освітніх галузей. Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:

Мови і літератури

Суспільствознавство Мистецтво Математика Природознавсто

Технології

Здоров’я і фізична культура

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних

навчальних програмах.

Форми організації освітнього процесу. Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку:

формування компетентностей; розвитку компетентностей;

перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей;

комбінований урок.

Також формами організації освітнього процесу є екскурсії, віртуальні подорожі,   уроки-семінари,   конференції,    форуми,   спектаклі,    брифінги, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки тощо. З метою засвоєння нового матеріалу та розвитку компетентностей, крім уроку, проводяться навчально-практичні заняття. Функцію перевірки та/або оцінювання   досягнення   компетентностей    виконує   навчально-практичне заняття. Учні одержують конкретні завдання, за виконання яких звітують

перед учителем.

Практичні заняття та заняття з практикуму проводяться з метою реалізації контрольних функцій освітнього процесу. На цих заняттях учні самостійно виготовляють вироби, проводять виміри та звітують про виконану роботу. Досягнуті компетентності учні можуть застосувати на практичних заняттях і заняттях з практикуму. Експериментальні завдання, передбачені змістом окремих предметів, виконуються на заняттях із практикуму (виконання експериментально-практичних робіт). Оглядова конференція (для 8-9 класів) передбачає обговорення ключових положень вивченого матеріалу.

Екскурсії в першу чергу покликані показати учням практичне застосування знань, отриманих при вивченні змісту окремих предметів (можливо, поєднувати зі збором учнями в процесі екскурсії матеріалу для виконання визначених завдань).

Оглядова екскурсія припускає цілеспрямоване ознайомлення учнів з об'єктами та спостереження за процесами з метою відновити та систематизувати раніше отримані знання.

З метою проведення пошуковоїта навчально-дослідної роботи в позаурочний час для учнів 8-9 кл. проводиться пошуково-дослідницька робота.

Функцію перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей виконує навчально-практичне заняття. Учні одержують конкретні завдання, за виконання яких звітують перед учителем.

Практичні заняття та заняття з практикуму проводяться з метою реалізації контрольних функцій освітнього процесу. На цих заняттях учні самостійно виготовляють вироби, проводять виміри та звітують про виконану роботу.

Екскурсії в першу чергу покликані показати учням практичне застосування знань, отриманих при вивченні змісту окремих предметів (можливо, поєднувати зі збором учнями в процесі екскурсії матеріалу для виконання визначених завдань).

Форми організації освітнього процесу будуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти. Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

кадрове     забезпечення     освітньої     діяльності.     Ліцей     повністю укомплектований необхідними кадрами для забезпечення освітньої діяльності.

навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності.

Всі учні 7-9 кл. забезпечені підручниками, вчителі у своїй роботі використовують навчальні програми, підручники і навчально-методичні посібники, які мають гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України».

матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності; Ліцей налічує

 13 - навчальних кабінетів, - з яких побудовано за сучасними санітарними нормами, _ кабінет іноземної мови, два комп’ютерні класи, які обладнані інтерактивними дошками, спортивну залу, актову залу, столярно-слюсарну майстерню, бібліотеку з читальною залою, медичний блок. Кабінети фізики обладнані спеціальними меблями, мають підсобне приміщення з меблями для зберігання наочності, роздаткового матеріалу тощо.

Всі кабінети середньої та старшої школи обладнані відеотехнікою, мають доступ до інтернету.

У ліцеї створено зелені зони відпочинку. Рекреації мають інформаційну завантаженість. Обновляються стенди, виставки.

якість проведення навчальних занять; моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей). Не останнє місце в роботі ліцею займають моніторингові дослідження, які і надалі будуть проводитися. З метою глибокої перевірки якості знань та якості перевірки цих знань учителями щороку проводиться:

моніторинг успішності учнів (щомісяця);

моніторинг якості знань учнів ( в кінці семестру, року).

Одним з напрямків роботи педагогічного колективу ліцею є робота з обдарованими та талановитими учнями. Така кропітка робота дає свої результати.

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

оновлення методичної бази освітньої діяльності; Основними завданнями щодо оновлення методичної бази освітньої діяльності ліцею є:

-модернізація системи науково-методичної роботи з педагогічними працівниками ліцею шляхом використання сучасних підходів щодо організації науково-методичної роботи;

-оновлення змісту і форм науково-методичної роботи з педагогічними кадрами ліцею шляхом активізації та здійснення інноваційної діяльності вчителя та впровадження нових педагогічних технологій, методик, інтерактивних форм і методів навчання дорослих;

-координація і науково-методичний супровід допрофільної підготовки здобувачів освіти.

контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення проводиться і буде проводитися постійно, відповідно до плану роботи ліцею на рік, перспективного плану розвитку ліцею та плану внутрішного контролю. Ці питання регулярно розглядаються на засіданнях педагогічної ради ліцею, методичних об’єднань (комісій),творчих груп тощо.

моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища ліцею; Моніторинг стану сформованості освітнього середовища ліцею має на меті чіткий контроль розвитку освітнього середовища, в яке входять учні, вчителі та батьки. Протягом 2022-2023 н.р. було проведено соціально-психологічну роботу за такими напрямами: діагностичний, консультаційний, корекційно- відновлюваний та розвивальний, просвітницький, соціально- перетворювальний, організаційно-методичний, захисний, прогностичний.

Перспективними є дослідження щодо збору діагностичної інформації (психологічного стану дитини/вчителя, ціннісні орієнтації, адаптація, емоційний клімат в класі/колективі) для зовнішнього та внутрішнього аналізу, а також соціально-педагогічний супровід дітей пільгових категорій.

створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників. Підвищення фахового і кваліфікаційного рівня, методичної майстерності педагогічних працівників ліцею відбуваються завдяки:

системі методичної роботи в ліцеї,

навчанню на курсах підвищення кваліфікації, самоосвіті педагогічних працівників,

відвідуванню педагогічними працівниками, за власним бажанням, заходів за межами навчального закладу.

У системі методичної роботи заплановані заходи, які сприяють підвищенню кваліфікації та фахової майстерності педагогічних працівників. Це заходи з вивчення передового педагогічного досвіду та втілення їх у практику, поширення педагогічного досвіду педагогічних працівників, кооперативне і корпоративне навчання педагогічних кадрів, організація роботи авторських творчих майстерень тощо.

Освітня програма ліцею передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.

Навчальні плани зорієнтовані на роботу за 5-денним навчальним тижнем.

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128

«Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 6 березня 2002 року за № 229/6517 (зі змінами).

Навчальний план складений з урахуванням гранично-допустимого навантаження.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 "Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти" години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично-допустимого навантаження учнів.

Гранична наповнюваність класів та тривалість уроків встановлюються відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту".

 

Робочий навчальний план

Нижньоапшанський ліцей           “Апша”

на 2023-2024 навчальний рік

Основна школа

(7-9 класи)

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень у класах

7-А

8-А

8-Б

9-А

 

Мови і літе

 

ратури

Українська мова

   3

   2

   2

  2

 

Українська література

   2

   2

   2

  2

 

 Румунська мова

   3

    2

   2

   2

 

Інтегрований курс «Література»

   2

    2

   2

    2

 

 Іноземна мова (англійська)

    2

     2

   2

    2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суспільство-знавство

Історія  України

1

     2

    2

1,5

 

Всесвітня історія

1

     1

    1

1

 

Основи правознавства

-

-

-

1

 

Мистецтво*

Мистецтво

1

  1

   1

 1

 

Математика

Алгебра

2

2

2

2

 

Геометрія

2

2

2

2

 

Природознавство

Біологія

2

2

2

2

 

Географія

2

2

2

1,5

 

Фізика

2

2

2

3

 

Хімія

1,5

2

2

2

 

Технології

Трудове навчання

1

1

1

1

 

Інформатика

1

2

2

2

 

Здоров’я і фізична культура

Основи здоров’я

1

1

1

1

 

Фізична культура**

3

3

3

3

 

Разом

30,5+3

30+3

30+3

31+3

 

Гранично допустиме навчальне навантаження

33,5

33

33

34

 

Всього (без урахування поділу класів на групи)

30.5+3

30+3

30+3

31+3

 

 

       в.о директора ліцею:                                                                                                                                   І.Шеверя

 

 

Освітня програма в обсязі 19 (дев′ятнадцять) сторінок пронумерована, прошнурована, скріплена печаткою.

 

29 серпня 2023 р.

 

 

в.о директора  І.Шеверя                                                                                                                                              

                                                                                                                                                            підпис

 

 

М.П.

 

Завантажити - Освітня програма 7-9 класів 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень