A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Нижньоапшанський ліцей "Апша" Солотвинської селищної ради Тячівського району Закарпатської області

Освітня програма 1 - 4 класів

СХВАЛЕНО

Протокол засідання педагогічної ради

Нижньоапшанского ліцею «Апша»

29.08.2023 р

 

Затверджено

в. о директор ліцею      І. Шеверя

 

 

Освітня програма

Нижньоапшанського ліцею «Апша» Солотвинської селищної ради

Тячівського району  Закарпатської області

на 2023-2024 н.р.

 

Загальні положення

Повна назва закладу

Нижньоапшанський ліцей «Апша» Солотвинської селищної ради Тячівського району  Закарпатської області

Нормативні документи, на яких ґрунтується освітня програма

Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988, Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87 (із змінами від 24 липня 2019 р. № 688).

Тип закладу

Ліцей

Мета і завдання освітньої програми закладу

Мета: всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.

Завдання: забезпечити особистісно зорієнтований, компетентнісний і діяльнісний підходи, що реалізовані в освітніх галузях і відображені в результативних складових змісту початкової освіти.

Форми здобуття освіти

Очна:

Перших класів: 1-А, 1-Б, 1-В, 1-Г

Других класів: 2-А, 2-Б, 2-В, 2-Г

Третіх класів: 3-А, 3-Б, 3-В, 3- Г

Четвертих класів: 4-А, 4-Б, 4-В, 4-Г

 Інклюзивні класи (1-В, 2 – Б).

 Індивідуальна: педагогічний патронаж (2-Г, 3 - Б)

Дистанційне навчання під час карантину здійснюється на платформі Classroom, онлайн-уроки -  на платформі Zoom, зв’язок з учнями та батьками через групи у Вайбері.

Рівні освіти

Початкова освіта

Тип документа про рівень освітньої діяльності

Свідоцтво про здобуття початкової освіти

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти.

Початкова освіта. Діти, яким станом на 1 вересня виповнилося шість років, зараховуються до закладу. Діти, яким до 1 вересня не виповнилося шість років, можуть бути зараховані до закладу, якщо їм виповниться шість років до 1 грудня поточного року.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку відповідно до висновку ІРЦ. Тривалість здобуття ними початкової та базової освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.

 

Базовий навчальний план початкової освіти для класів (груп) з українською мовою навчання представників корінних народів, національних меншин

Освітні галузі

Кількість годин на рік

 

1

2

3

4

Разом

 

Інваріантний складник

 

Мовно- літературна , у тому числі українська мова і література , іншомовна освіта, мова та  література відповідно корінного народу або національної меншини

350

385

385

385

1505

 

Математична

140

140

175

175

630

 

Природнича
Соціальна і здоров'я збережувальна
Громадянська та історична

Я досліджую світ

105

105

105

105

420

 

Технологічна

 

35

 

 

35

 

35

35

 

35

35

 

35

140

 

105

 

Інформатична

 

Мистецька*

35

35

35

35

140

 

Фізкультурна

105

105

105

105

420

 

Варіативний складник

 

Додаткові предмети для вивчення освітніх галузей, курси за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять

 

35

 

35

 

35

 

35

 

140

 

Загальнорічна кількість навчальних годин, що фіксуються з бюджету  (без урахування поділу на групи)

805

 

875

910

910

3500

 

Гранично допустиме тижневе /річне навчальне навантаження здобувача освіти

20/700

22/770

23/805

23/805

88/3080

 

                 

 

Перелік навчальних рограм для учнів початкової школи

                                                    

 п/п

Назва навчальної програми

Ким затверджена

  1.  

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом О.Я. Савченко (1-2 класи).

Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22

  1.  

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом О.Я. Савченко (3-4 класи).

Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22

 

Опис форм організації освітнього процесу

Типи уроку

 

Діяльнісний підхід

 

Міжпредметні та внутрішньо-предметні зв'язки

 

Кооперативне навчання

 

Проєктна діяльність

 

Інтерактивні форми уроків

 

 

 

Основними формами організації освітнього процесу у початковій є різні типи уроку:

формування компетентностей;

розвитку компетентностей;

оцінювання досягнення компетентностей;

корекції основних компетентностей;

комбінований урок.

     Формування компетентностей учнів відбувається через застосування діяльнісного підходу, який передбачає постійне включення учнів до різних видів навчально-пізнавальної діяльності, а також практична спрямованість процесу навчання. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв'язків і наскрізних змістових ліній.

    Учителі початкової школи організовують у межах уроку або в позаурочний час екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести. Очікувані результати навчання, окреслені в межах кожної галузі, стають більщ досяжними завдяки використанню інтерактивних форм учнів 4-их класів – кооперативне навчання, дослідницькі, інформаційні, мистецькі проекти; сюжетно-рольові ігри, ситуаційні вправи, екскурсії, дитяче волонтерство.

Поділ класів на групи:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 6 березня 2002 року за № 229/6517 (зі змінами).

Інформатика: 2-А, 2-Б, 2-В, 2-Г, 3-А, 3-Б, 3 – В, 3-Г, 4-А, 4-Б, 4-В, 4-Г

Оцінювання навчальних досягнень

учнів 1-4 класів

Оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів проводиться відповідно до наказу МОН України від 13 липня 2021 року № 813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1—4 класів закладів загальної середньої освіти».      Виокремлюють два об’єкти формувального оцінювання: процес навчання учнів, зорієнтований на досягнення очікуваного результату; результат навчання на певному етапі.

Об’єктивні результати навчання: знання про предмети і явища навколишнього світу, взаємозв'язки між ними, уміння та навички оперувати знаннями, уміння набутий досвід навчальних дій, досвід творчої діяльності, що відображено в обов'язкових/ очікуваних результатах  навчання, визначених у програмах.

 Особистісні надбання учня/учениці: активність, ініціативність; старанність, наполегливість; комунікабельність, здатність співпрацювати; самостійність, відповідальність; ціннісні ставлення, які виявляє він/вона.

       Основні функції оцінювання: формувальна, діагностувальна, мотиваційно-стимулювальна, розвивальна, орієнтувальна, коригувальна, прогностична, констатувальна, виховна.

Пріоритетними є формувальна та діагностувальна функції.

   Результати оцінювання особистісних надбань (старанність, уважність, активність тощо)  учнів у 1-4 класах виражаємо вербальною оцінкою.

  Об’єктивні результати  (компетентності – знання, уміння, навички) навчання у 1-2 класах (Вербальне оцінювання) , 3-4 класах за рішенням педагогічної ради (протокол №1 від29.08.2023р.) виражаємо рівневим оцінюванням.

Вербальне оцінювання фіксується позначками: «√» - символ перемоги, сформовано!, «/», «//» в процесі формування, «   » не сформовано, не ставиться жодна позначка.

Рівневе оцінювання фіксується рівнями:

Високий – В

Достатній – Д

Середній – С

Початковий - П

Тематична діагностувальна робота проводиться у 2-4 класах після опанування певної теми/частини теми, кількох менших тем чи розділу протягом навчального року. Змістовим наповненням тематичної діагностувальної роботи є система навчальних завдань, що передбачають різні рівні реалізації навчальної діяльності, з яких можна отримати об'єктивну інформацію про досягнення групи взаємопов'язаних очікуваних результатів навчання учнів. У 3—4 класах

проводимо комплексні діагностувальні роботи, зміст яких охоплює мовно-літературну, математичну, природничу освітню галузі. Обсяг завдань ТДР визначає з урахуванням вікових можливостей учнів, тривалість виконання завдань протягом 1 навчальної години. Оцінювальні судження щодо виконання письмової роботи учитель записує у зошити учня.

Підсумкову (річну) оцінку визначаємо з урахуванням індивідуалізованої діагностувальної роботи за умови, якщо виконання індивідуалізованої діагностувальної роботи засвідчує покращення результату навчання. Її фіксуємо у класному журналі і свідоцтвах досягнень учнів.

На лівій сторінці останнього розвороту журналу для записів уроків з певного предмета/інтегрованого курсу записуємо номери показників характеристик результатів навчання, що подані у свідоцтві досягнень відповідної освітньої галузі, а на правій сторінці розвороту журналу — записуємо ці показники характеристики результатів навчання у тому порядку, як вони записані у свідоцтві досягнень.

У частині класного журналу «Зведений облік навчальних досягнень учнів» записуємо лише рішення педагогічної ради про переведення учня до наступного класу.

Свідоцтво досягнень підписує учитель класу, батьки учня, керівник закладу загальної середньої освіти. Оригінал документа зберігають батьки учня/учениці чи особи, що їх замінюють.

Копію документа з відміткою «Згідно з оригіналом», що закріплено печаткою, зберігають в особовій справі учня. В особовій зазначаємо рішення про переведення до наступного класу.

учнів з ООП

Оцінювання результатів навчання учня з особливими освітніми потребами здійснюємо відповідно до індивідуальної програми розвитку, що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру, де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання. Добір форм оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюємо індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я. При оцінюванні рівня сформованості предметних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами вилучаємо ті складові (знання, вміння, види діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я.

учнів, що навчаються за індивідуальними формами навчання:

педагогічний патронаж,

сімейне навчання

 

   Учні, що перебувають на педагогічному патронажі, навчаються за індивідуальним навчальним планом та проходять формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове та річне, що здійснюється за результатами семестрового) оцінювання, а також атестацію відповідно до законодавства.

Формувальне оцінювання відбувається шляхом спостереження педагогічним працівником за здобувачем освіти у різних видах навчальної діяльності або за допомогою інших засобів формувального оцінювання.  Терміни оцінювання визначені у календарно-тематичному плані вчителя з предмету. Облік оцінювання таких учнів проводиться в окремому журналі, семестрове та річне оцінювання переноситься до класного журналу.

      Здобувачі освіти за сімейною (домашньою) формою проходять підсумкове (семестрове та річне, що здійснюється за результатами семестрового) оцінювання, а також атестацію.

Здобувачі освіти, які навчаються за Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року N 87, проходять оцінювання 4 рази на рік: жовтень, грудень, березень, травень але не більше ніж 4 навчальні дні упродовж навчального року (з урахуванням вимог до організації освітнього процесу відповідно до державних санітарних правил і норм).

. Таке оцінювання проводиться як формувальне та відбувається шляхом спостереження за здобувачем освіти у різних видах навчальної діяльності або за допомогою інших засобів формувального оцінювання. Для здобувача освіти, який навчається за Державним стандартом початкової освіти, формувальне та підсумкове оцінювання відбувається за спільної участі педагогічного працівника та одного з батьків, інших законних представників може бути організовано в освітньому середовищі, звичному для здобувача освіти.

Завдання для проведення семестрового охоплюють програмовий матеріал з предмету за відповідний рівень освіти, крім початкової, та розраховані на чотири рівні складності: І рівень  складається із 6 тестових завдань закритої форми по 0,5 б кожне (всього 3 бали); ІІ рівень – 3 завдання відкритої форми по 1 б кожне (всього 3 бали); ІІІ рівень – 3 завдання на відповідність по 1 б кожне (всього 3 бали); ІІІ рівень – завдання творчого характеру оцінюється у 3 бали.

 

І ступінь

 Навчальний план Нижньоапшанського ліцею «Апша»

2023 - 2024 н.р.

(Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти за редакцією О.Я.Савченко,затверджений Міністерством освіти і науки України від 21.03.2018р. №268)

Назва освітньої галузі

Назва предмета

Кількість годин на рік

Всього

                                                           Клас

 

1-А

1-Б

1-В

1-Г

 

Інваріантний складник

 

 

 

 

Мовно- літературна

Навчання грамоти

7

7

7

7

28

 Іноземна мова

Англійська мова

 

 

2

2

2

2

 

 

8

Рум.мова

    1+1

 1+1

1+1

1+1

8

Математична

Математика

4

4

4

4

16

Я досліджую світ (природнича, громадянська і історична, соціальна, здоровязбережувальна галузі)

Я досліджую світ

3

3

3

3

12

Технологічна

Труд.навчання

1

1

1

1

4

Інформатична

Інфоматика

 

 

 

 

 

Мистецька

Мистецтво

1

1

1

1

4

 

Образотворче

мистецтво

 

 

 

 

 

 

Фізкультурна

Фізкультура

3

3

3

3

12

Усього

 

22+1

22+1

22+1

22+1

    88+4

Варіативний складник

 

 

 

 

Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальнорічна кількість навчальних годин

 

23

23

23

23

92

Гранично допустиме тижневе.річне навчальне навантаження учня

 

20

20

20

20

80

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету(без урахування поділу на групи)

 

 

 

23

23

23

23

92

 

 

 

в.о.  Директора ліцею                                                                  І. Шеверя

 

 

 

І ступінь

 Навчальний план Нижньоапшанського ліцею «Апша»

2023- 2024 н.р.

(Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти за редакцією О.Я.Савченко,затверджений Міністерством освіти і науки України від 21.03.2018р. №268)

Назва освітньої галузі

Назва предмета

Кількість годин на рік

Всього

                                                           Клас

 

3-А

3-Б

3-В

3-Г

 

Інваріантний складник

 

 

 

 

Мовно- літературна

Навчання грамоти

7

7

7

7

28

 Іноземна мова

Англійська мова

 

 

2

2

2

2

8

Рум.мова

    2+1

 2+1

2+1

2+1

12

Математична

Математика

5

5

5

5

20

Я досліджую світ (природнича, громадянська і історична, соціальна, здоровязбережувальна галузі)

Я досліджую світ

        3

3

3

3

 

 

 

12

Технологічна

Труд.навчання

1

1

1

1

4

Інформатична

Інфоматика

1

1

1

1

4

Мистецька

Мистецтво

1

1

1

1

4

 

Образотворче

мистецтво

 

 

 

 

 

 

Фізкультурна

Фізкультура

3

3

3

3

12

Усього

 

24+2

24+2

24+2

24+2

96+8

Варіативний складник

 

 

 

 

Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальнорічна кількість навчальних годин

 

26

26

26

26

104

Гранично допустиме тижневе.річне навчальне навантаження учня

 

23

23

23

23

92

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету(без урахування поділу на групи)

 

 

 

      26

26

26

26

104

 

 
 
 
 
в.о. Директора ліцею:                                                                 І. Шеверя

 

І ступінь

 Навчальний план Нижньоапшанського ліцею «Апша»

2023 - 2024 н.р.

Назва освітньої галузі

Назва предмета

Кількість годин на рік

Всього

                                                           Клас

 

2-А

2-Б

2-В

2-Г

 

Інваріантний складник

 

 

 

 

Мовно- літературна

Навчання грамоти

7

7

7

7

28

 Іноземна мова

Англійська мова

 

 

2

2

2

2

8

Рум.мова

2

2

  2

  2

8

Математична

Математика

4

4

4

4

16

Я досліджую світ (природнича, громадянська і історична, соціальна, здоровязбережувальна галузі)

Я досліджую світ

3

3

3

3

12

Технологічна

Труд.навчання

1

1

1

1

4

Інформатична

Інфоматика

  1

  1

1

1

4

Мистецька

Мистецтво

1

1

1

1

4

 

Образотворче

мистецтво

 

 

 

 

 

 

Фізкультурна

Фізкультура

3

3

3

3

12

Усього

 

24+1

24+1

24+1

24+1

96+4

Варіативний складник

 

 

 

 

Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять

 

1

1

1

1

4

 

 

 

 

Загальнорічна кількість навчальних годин

 

25

25

25

25

100

Гранично допустиме тижневе.річне навчальне навантаження учня

 

22

22

22

22

88

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету(без урахування поділу на групи)

 

 

 

25

25

25

25

100

 

 

І ступінь

 Навчальний план Нижньоапшанського ліцею «Апша»

2023 - 2024 н.р.

 

Назва освітньої галузі

Назва предмета

Кількість годин на рік

Всього

                                                           Клас

 

4-А

4-Б

4-В

4-Г

 

Інваріантний складник

 

 

 

 

Мовно- літературна

Навчання грамоти

7

7

7

7

28

 Іноземна мова

Англійська мова

 

 

2

2

2

2

8

Рум.мова

    2+1

 2+1

2+1

2+1

12

Математична

Математика

5

5

5

5

20

Я досліджую світ (природнича, громадянська і історична, соціальна, здоровязбережувальна галузі)

Я досліджую світ

        3

3

3

3

 

 

 

12

Технологічна

Труд.навчання

1

1

1

1

4

Інформатична

Інфоматика

1

1

1

1

4

Мистецька

Мистецтво

1

1

1

1

4

 

Образотворче

мистецтво

 

 

 

 

 

 

Фізкультурна

Фізкультура

3

3

3

3

12

Усього

 

24+2

24+2

24+2

24+2

96+8

Варіативний складник

 

 

 

 

Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальнорічна кількість навчальних годин

 

26

26

26

26

104

Гранично допустиме тижневе.річне навчальне навантаження учня

 

23

23

23

23

92

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету(без урахування поділу на групи)

 

 

 

      26

26

26

26

104

 

 

в.о. Директора ліцею:                                                                  І.Шеверя

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень