Освітня програма 1 - 4 класів
Протокол засідання педагогічної ради
Нижньоапшанского ліцею «Апша»
30.08.2024 р №1
Затверджено:
Директор ліцею: І. Шеверя
Освітня програма
Нижньоапшанського ліцею «Апша» Солотвинської селищної ради
Тячівського району Закарпатської області
на 2024-20245 н.р.
Загальні положення
Перелік навчальних програм для учнів початкової школи
п/п |
Назва навчальної програми |
Ким затверджена |
|
Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом О.Я. Савченко (1-2 класи). |
Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22 |
|
Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом О.Я. Савченко (3-4 класи). |
Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22 |
Опис форм організації освітнього процесу
Типи уроку
Діяльнісний підхід
Міжпредметні та внутрішньо-предметні зв'язки
Кооперативне навчання
Проєктна діяльність
Інтерактивні форми уроків
|
Основними формами організації освітнього процесу у початковій є різні типи уроку: формування компетентностей; розвитку компетентностей; оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок. Формування компетентностей учнів відбувається через застосування діяльнісного підходу, який передбачає постійне включення учнів до різних видів навчально-пізнавальної діяльності, а також практична спрямованість процесу навчання. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметних зв'язків і наскрізних змістових ліній. Учителі початкової школи організовують у межах уроку або в позаурочний час екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести. Очікувані результати навчання, окреслені в межах кожної галузі, стають більщ досяжними завдяки використанню інтерактивних форм учнів 4-их класів – кооперативне навчання, дослідницькі, інформаційні, мистецькі проекти; сюжетно-рольові ігри, ситуаційні вправи, екскурсії, дитяче волонтерство. |
Поділ класів на групи:
|
Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 6 березня 2002 року за № 229/6517 (зі змінами). Інформатика: 2-А, 2-Б, 2-В, 2-Г, 3-А, 3-Б, 3 – В, 3-Г, 4-А, 4-Б, 4-В, 4-Г |
Оцінювання навчальних досягнень |
|
учнів з ООП |
Оцінювання результатів навчання учня з особливими освітніми потребами здійснюємо відповідно до індивідуальної програми розвитку, що розробляється на основі висновку фахівців інклюзивно-ресурсного центру, де зазначено труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання. Добір форм оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюємо індивідуально з обов’язковим урахуванням їх можливостей функціонування, життєдіяльності та здоров’я. При оцінюванні рівня сформованості предметних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами вилучаємо ті складові (знання, вміння, види діяльності та інше), опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з огляду на труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я. |
учнів, що навчаються за індивідуальними формами навчання: педагогічний патронаж, сімейне навчання
|
Учні, що перебувають на педагогічному патронажі, навчаються за індивідуальним навчальним планом та проходять формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове та річне, що здійснюється за результатами семестрового) оцінювання, а також атестацію відповідно до законодавства. Формувальне оцінювання відбувається шляхом спостереження педагогічним працівником за здобувачем освіти у різних видах навчальної діяльності або за допомогою інших засобів формувального оцінювання. Терміни оцінювання визначені у календарно-тематичному плані вчителя з предмету. Облік оцінювання таких учнів проводиться в окремому журналі, семестрове та річне оцінювання переноситься до класного журналу. Здобувачі освіти за сімейною (домашньою) формою проходять підсумкове (семестрове та річне, що здійснюється за результатами семестрового) оцінювання, а також атестацію. Здобувачі освіти, які навчаються за Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року N 87, проходять оцінювання 4 рази на рік: жовтень, грудень, березень, травень але не більше ніж 4 навчальні дні упродовж навчального року (з урахуванням вимог до організації освітнього процесу відповідно до державних санітарних правил і норм). . Таке оцінювання проводиться як формувальне та відбувається шляхом спостереження за здобувачем освіти у різних видах навчальної діяльності або за допомогою інших засобів формувального оцінювання. Для здобувача освіти, який навчається за Державним стандартом початкової освіти, формувальне та підсумкове оцінювання відбувається за спільної участі педагогічного працівника та одного з батьків, інших законних представників може бути організовано в освітньому середовищі, звичному для здобувача освіти. Завдання для проведення семестрового охоплюють програмовий матеріал з предмету за відповідний рівень освіти, крім початкової, та розраховані на чотири рівні складності: І рівень складається із 6 тестових завдань закритої форми по 0,5 б кожне (всього 3 бали); ІІ рівень – 3 завдання відкритої форми по 1 б кожне (всього 3 бали); ІІІ рівень – 3 завдання на відповідність по 1 б кожне (всього 3 бали); ІІІ рівень – завдання творчого характеру оцінюється у 3 бали. |
І ступінь
Типовий навчальний план Нижньоапшанського ліцею «Апша»
2024 - 2025 н.р.
(Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти за редакцією О.Я.Савченко,затверджений Міністерством освіти і науки України від 21.03.2018р. №268)
Назва освітньої галузі |
Назва предмета |
Кількість годин на рік |
|
|||
Клас |
|
1-А |
1-Б |
1-В |
|
|
Інваріантний складник |
|
|
|
Всього |
||
Мовно- літературна |
Навчання грамоти |
7 |
7 |
7 |
|
21 |
Иноземна мова |
Англійська мова
|
2 |
2 |
2 |
|
6 |
Рум.мова |
1+1 |
1+1 |
1+1 |
|
6 |
|
Математична |
Математика |
4 |
4 |
4 |
|
12 |
Я досліджую світ (природнича, громадянська і історична, соціальна, здоровязбережувальна галузі) |
Я досліджую світ |
3 |
3 |
3 |
|
9 |
Технологічна |
Труд.навчання |
1 |
1 |
1 |
|
3 |
Інформатична |
Інфоматика |
|
|
|
|
|
Мистецька |
Мистецтво |
1 |
1 |
1 |
|
3 |
|
Образотворче мистецтво |
|
|
|
|
|
Фізкультурна |
Фізкультура |
3 |
3 |
3 |
|
9 |
Усього |
|
22+1 |
22+1 |
22+1 |
|
66+3 |
Варіативний складник |
|
|
|
|
||
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Загальнорічна кількість навчальних годин |
|
23 |
23 |
23 |
|
69 |
Гранично допустиме тижневе.річне навчальне навантаження учня |
|
20 |
20 |
20 |
|
60 |
Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету(без урахування поділу на групи)
|
|
23 |
23 |
23 |
|
69 |
|
|
|
І ступінь
Типовий навчальний план Нижньоапшанського ліцею «Апша»
2024 - 2025 н.р.
(Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти за редакцією О.Я.Савченко,затверджений Міністерством освіти і науки України від 21.03.2018р. №268)
|
Назва освітньої галузі |
Назва предмета |
Кількість годин на рік |
Всього |
|||
Клас |
|
2-А |
2-Б |
2-В |
2-Г |
|
Інваріантний складник |
|
|
|
|
||
Мовно- літературна |
Навчання грамоти |
7 |
7 |
7 |
7 |
28 |
Иноземна мова |
Англійська мова
|
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Рум.мова |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
|
Математична |
Математика |
4 |
4 |
4 |
4 |
16 |
Я досліджую світ (природнича, громадянська і історична, соціальна, здоровязбережувальна галузі) |
Я досліджую світ |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Технологічна |
Труд.навчання |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
Інформатична |
Інфоматика |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
Мистецька |
Мистецтво |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
|
Образотворче мистецтво |
|
|
|
|
|
Фізкультурна |
Фізкультура |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Усього |
|
24+1 |
24+1 |
24+1 |
24+1 |
96+4 |
Варіативний складник |
|
|
|
|
||
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
|
1 |
1
|
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|||
Загальнорічна кількість навчальних годин |
|
25 |
25 |
25 |
25 |
100 |
Гранично допустиме тижневе.річне навчальне навантаження учня |
|
22 |
22 |
22 |
22 |
88 |
Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету(без урахування поділу на групи)
|
|
25 |
25 |
25 |
25 |
100 |
|
|
І ступінь
Типовий навчальний план Нижньоапшанського ліцею «Апша»
2024 - 2025 н.р.
(Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти за редакцією О.Я.Савченко,затверджений Міністерством освіти і науки України від 21.03.2018р. №268)
Назва предмета |
Кількість годин на рік |
Всього |
||||
Клас |
|
3-А |
3-Б |
3-В |
3-Г |
|
Інваріантний складник |
|
|
|
|
||
Мовно- літературна |
Навчання грамоти |
7 |
7 |
7 |
7 |
28 |
Иноземна мова |
Англійська мова
|
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Рум.мова |
2+1 |
2+1 |
2+1 |
2+1 |
12 |
|
Математична |
Математика |
5 |
5 |
5 |
5 |
20 |
Я досліджую світ (природнича, громадянська і історична, соціальна, здоровязбережувальна галузі) |
Я досліджую світ |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Технологічна |
Труд.навчання |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
Інформатична |
Інфоматика |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
Мистецька |
Мистецтво |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
|
Образотворче мистецтво |
|
|
|
|
|
Фізкультурна |
Фізкультура |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Усього |
|
24+2 |
24+2 |
24+2 |
24+2 |
96+8 |
Варіативний складник |
|
|
|
|
||
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Загальнорічна кількість навчальних годин |
|
26 |
26 |
26 |
26 |
104 |
Гранично допустиме тижневе.річне навчальне навантаження учня |
|
23 |
23 |
23 |
23 |
92 |
Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету(без урахування поділу на групи)
|
|
26 |
26 |
26 |
26 |
104 |
|
Типовий навчальний план Нижньоапшанського ліцею «Апша»
2024 - 2025 н.р.
(Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти за редакцією О.Я.Савченко,затверджений Міністерством освіти і науки України від 21.03.2018р. №268)
Назва освітньої галузі |
Назва предмета |
Кількість годин на рік |
Всього |
|||
Клас |
|
4-А |
4-Б |
4-В |
4-Г |
|
Інваріантний складник |
|
|
|
|
||
Мовно- літературна |
Навчання грамоти |
7 |
7 |
7 |
7 |
28 |
Иноземна мова |
Англійська мова
|
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Рум.мова |
2+1 |
2+1 |
2+1 |
2+1 |
12 |
|
Математична |
Математика |
5 |
5 |
5 |
5 |
20 |
Я досліджую світ (природнича, громадянська і історична, соціальна, здоровязбережувальна галузі) |
Я досліджую світ |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Технологічна |
Труд.навчання |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
Інформатична |
Інфоматика |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
Мистецька |
Мистецтво |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
|
Образотворче мистецтво |
|
|
|
|
|
Фізкультурна |
Фізкультура |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Усього |
|
24+2 |
24+2 |
24+2 |
24+2 |
96+8 |
Варіативний складник |
|
|
|
|
||
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
Загальнорічна кількість навчальних годин |
|
26 |
26 |
26 |
26 |
104 |
Гранично допустиме тижневе.річне навчальне навантаження учня |
|
23 |
23 |
23 |
23 |
92 |
Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету(без урахування поділу на групи)
|
|
26 |
26 |
26 |
26 |
104 |
|